muslimin idaman muslimat

0

Written on 12:25 PM by aye83

Hayatilah wahai mukminin...

Lelaki idaman mukminat...
ialah lelaki yang sibuk mencari cinta
bukannya cinta manusia
tetapi cinta agung dari Yang Esa.

Lelaki idaman mukninat..
ialah yang sentiasa mengharamkan pandangan matanya
daripada melihat wanita yang tidak halal baginya
dia senantiasa sibuk mencari pandangan rahmat Illahi.

Lelaki idaman mukminat..
sentiasa sibuk mencari bekal menempuh hari perhitungan
sentiasa sibuk mempertingkatkan amalan
sentiasa cuba bertaqarrub kepadaNYA.

Lelaki idaman mukminat..
bila berjalan dia menundukkan pandangan
bila berbicara dia berhikmah
bila bersendiri dia dengan Allah.

Lelaki idaman mukminat..
menikahi saya bukan kerana memenuhi nafsunya
menikahi saya kerana memenuhi tuntutan agama
memelihara saya dengan sebaiknya.

Lelaki idaman mukminat..
yang mampu membimbing saya ke jalanNya
bila saya tersasar dia menyedarkan saya
membantu saya dalam mendidik zuriat yang soleh dan solehah.

Lelaki idaman mukminat..
bukanlah gagah bagai perwira
mempamerkan kuasa untuk dimegahkan tetapi dia
tunduk tawaddu' kepada Allah yang MAHA PERKASA.

Lelaki idaman mukminat..
wujudkah ia?

Ya Allah, jadikan kami sebaik Siti Fatimah agar kami mampu beroleh suami sebaik Saidina Ali
bukan dalam dunia fantasi tapi dalam realiti yang pasti.


p/s sumbangan imtiyaz_lail86

If you enjoyed this post Subscribe to our feed